خبر خبر

ملاقات مدير و مسئولان فرودگاه ياسوج با امام جمعه
به گزارش روابط عمومي فرودگاه ياسوج،علي محسنيان مدير فرودگاه ياسوج، با حضور در دفتر امام جمعه شهر، گزارشي از اهم اقدامات انجام شده در فرودگاه را ارائه نمودند.

در این ملاقات که به اتفاق مسئولین فرودگاهی و فرماندهان سپاه و پلیس فرودگاه صورت گرفت، علی محسنیان مدیر فرودگاه اعلام نمود که وظیفه خود دانستیم تا خدمات ارزنده صورت گرفته طی چند سال اخیر توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ،در فرودگاه یاسوج را به عرض جنابعالی برسانیم تا اگر صلاح دانستید به نحو مقتضی از تریبون نماز جمعه در حد مقتضیات به اطلاع مردم شریف استان برسد.

وی به محدودیت های خاص عملیاتی فرودگاه یاسوج از قبیل داشتن رتبه دوم مرتفع ترین فرودگاه کشور اشاره نمودند که در گذشته طول باند محدود 2600 متری یکی از عمده ترین  محدودیت ها بود. همچنین مطالعه پروژه بهسازی و توسعه سطوح پروازی فرودگاه یاسوج در سالهای 92-93 انجام شده بود و ضرورت داشت تا برای بهبود شرایط سطوح پروازی و رهایی از انحصار ناوگان هواپیماهای بدنه کوچک مانند ATR72،تطویل باند و بهسازی سطوح پروازی آغاز شود. دو توافقنامه بین شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با استانداری کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر تقبل سهم 50 درصدی هر یک در این پروژه منعقد شد که در ادامه پروژه، استان بدلیل مسائل و مشکلات مالی، موفق به انجام تعهدات خود نگردید. در این راستا بزرگترین عملیات خاکی در استان و در بین فرودگاهها ی کشور آغاز و 173000 کامیون مصالح فنی، دره ای به عمق 27 متر در ابتدای باند 13 را پر کردند. در نهایت افزایش PCN باند از 26 به 46 و افزایش طول 600 متر به انتهای باند 31/ ابتدای باند 13 حاصل این پروژه بود."

محسنیان در ادامه نیز گفت که سهم ما در حمل و نقل استان حدوداً یک درصد می باشد اما یک درصد متفاوت ها ،یک درصد نخبگان،سرمایه گذاران ،پزشکان ،اساتید دانشگاه،دانشجویان،گردشگران و همه کسانی که می توانند در توسعه استان سهیم باشند.بعد از این سانحه و تعطیلی پروازها رفت و آمد به استان سخت شد و نخبگان یاد شده که قطعاً ارزش زیادی برای وقتشان قائل هستند قید سفر از طریق فرودگاه شیراز به یاسوج را می زدند و از سفر منصرف می شدند.

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، یک شرکت درآمد-هزینه ای است که ریالی از دولت بابت تامین هزینه های خود دریافت نمیکند. تمامی هزینه های سنگین نگهداری فرودگاهها را از محل درآمدهای محدود خود تامین مینماید. این شرکت وظیفه بهسازی، توسعه و تجهیز فرودگاههای کشور را بر عهده دارد. امروز میتوانم رسما اعلام کنم شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به تمامی وظایف و تعهدات خود و حتی بیشتر از آن، در قبال فرودگاه یاسوج به خوبی و شایستگی عمل نموده و تمامی امکانات و زیرساختهای منطبق و لازم برای ارتقای وضع فرودگاه مطابق با سطح تعریف شده ای از استانداردهای متناسب فراهم نموده است.الآن زیرساختها آماده است می ماند بحث برقراری پروازها که انتظار بزرگ مردم از نظام،دولت و ما که زیرمجموعه کوچکی از اینها هستیم ،یعنی این آورده دولت باید یک خروجی خوب هم داشته باشد به نام برقراری مجدد پروازها .برقراری پروازها نیازمند کمک همه مسئولین و پتانسیل های چانه زنی در استان است،چون برقراری پروازها در مناطق کمتر توسعه یافته مثل یاسوج و فرودگاه های مثل ما خارج از توان مدیران فرودگاههاست .علی ایحال استاندار و نماینده محترم نیز پیگیری کرده اند و ضرورت دارد بیش از این پیگیری شود. به هر حال در سایر مناطق کمتر توسعه یافته ،مسئولین یا خودشان وارد می شوند و یا NGO های قوی ای را فعال می کنند که پتانسیل چانه زنی بالایی دارند.

وی در مورد تغییر مسیر هوایی تهران یاسوج تهران نیز گفت:مسیر کنونی هم اکنون نیز مسیر ایمنی است.بحث نا ایمن بودن این مسیر تاکنون از طرف هیچ یک از نهادهای ذیربط مطرح نشده است و اینک تعداد زیادی از مسیرهای هوایی کشور طبیعتاً بر فراز کوههای بلند عبور می کند که این بخودی خود باعث نا ایمن بودن مسیر نیست،در واقع آنچه که ایمنی را به خطر می اندازذنادیده گرفتن مقررات هوانوردی است اما بدلیل اطمینان بخشی به مردم و احترام به خواسته ایشان مکاتبات و پیگیری ها لازم انجام شده که بررسی و تصمیم گیری در این مورد پس از بررسی های فنی و امنیتی در حیطه اختیارات مرکز فضای کشور می باشد.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد